Allmänna villkor.
Dessa villkor gäller för alla köp som görs via www.villasjovik.se. Genom att lägga en beställning godkänner du de villkor som beskrivs nedan. Läs dem noggrant innan du går vidare med din beställning.
Beställningar
När du lägger en beställning på vår webbplats får du en orderbekräftelse via e-post. Vi behöver 3-7 arbetsdagar för att behandla din beställning och förbereda den för säker frakt. Leveranstiden varierar beroende på din plats och tar mellan 2-12 arbetsdagar. När din beställning har skickats får du en leveransbekräftelse med ett spårningsnummer via e-post.
Köpvilkor
Hos VillaSjövik är alla beställningar välkomna, stora som små! Du måste dock vara över 18 år när du handlar. Är du yngre krävs målsmans godkännande. Villa Sjövik följer konsumentköplagen och distanshandelslagen.
Vi välkomnar beställningar från hela världen i webbshoppen.
Priser
Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms 25%.
Man kan även välja att visa priserna för aktuellt land överst till höger på sidan. Aktuell moms-sats för specifikt land ändras automatiskt.
Villa Sjövik förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella tryckfel samt slutförsäljning. Eventuella fraktkostnader visas innan du godkänner beställningen.
Betalning
Hos Villa Sjövik betalar du enkelt, tryggt och säkert med kort via stripe.
Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress du angivit vid beställningen, kontrollera därför noga att du anger rätt e-postadress. Om du inte får en bekräftelse kan adressen vara felaktig. Dubbelkolla även gärna så att orderbekräftelsen oturligt nog inte har hamnat i skräpposten.
Kontakta oss via mail (kontakt@villasjovik) om du behöver hjälp.
Orderbekräftelsen skickas endast ut som e-post & ligger inte med i paketet.
Ändra din order
Vill du ändra eller lägga till något på din order så kontakta oss via mail och uppge ditt ordernummer. Det går inte att avbeställa eller göra några ändringar om din order redan har blivit skickad.
Ångerrätt, byte & öppet köp
Som konsument som handlar hos villa Sjövik omfattas du av Konsumentköplagen, Konsumenttjänstlagen och Distansavtalslagen, vilket innebär bl.a att du alltid kan ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit din vara.
Kontakta oss alltid via mail innan du vill göra en retur (kontakt@villasjovik.se). Du som kund står själv för returfrakten
Varor skall returneras oskadade och oanvända i originalförpackning. Värdet på varan betalas tillbaka (ej frakten) så fort returen har mottagits.
Paket skickade mot postförskott utlöses inte.
Fri frakt (inom Sverige) gäller ej om du ångrar ditt köp, det är då varans värde som krediteras.
Om du önskar byta din vara, tex till en annan storlek eller färg, det är du som kund som står för fraktkostnaden.
Observera att vid återsändning till oss är du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort. Spara därför på ditt inlämningskvitto.
Leverans och Frakt
Villa Sjövik erbjuder frakt i Sverige, Europa och USA. Efter att din beställning har behandlats skickar vi varorna med [ange fraktföretag], som levererar till ditt närmaste ombud. Fraktkostnaden specificeras i kassan, och leveranstiden varierar beroende på destination, normalt mellan 2 och 12 arbetsdagar.
Leveranstid
Vi skickar beställningar dagligen & i turordning. Vi gör alltid vårt bästa för att din beställning ska komma fram snabbast möjligt. Du får spårnummer när ditt paket skickas.
Till utlandet tar det några dagar extra för leveransen.
Fraktkostnader
Sverige & EU:
Inom Sverige och EU, levereras dina varor fraktfritt.
Du får en sms-avisering till det mobilnummer du angav vid beställningen när ditt paket finns att hämta, var därför noga med att det är rätt mobilnummer som är angett vid beställningen.
Norge:
Vi erbjuder leverans för beställningar till Norge. Fraktkostnaden beräknas i kassan och betalas av köparen.
USA och resten av världen:
Vi erbjuder leverans för beställningar till USA och resten av världen. Fraktkostnaden beräknas i kassan och betalas av köparen.
Leveransen sker till ett ombud i din närhet.
Du får en sms-avisering till det mobilnummer du angav vid beställningen när ditt paket finns att hämta, var därför noga med att det är rätt mobilnummer som är angett vid beställningen.
Paket som ej hämtats
Om paket inte hämtats ut debiterar vi för frakt- och hanteringskostnader för outlösta paket för att täcka frakt och expeditionskostnader. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
Priser och Betalningsmetoder
Priser
Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms 25%.
Villa Sjövik förbehåller sig rätten att genomföra prisändringar och reserverar sig för eventuella tryckfel samt slutförsäljning. Eventuella fraktkostnader visas innan du godkänner beställningen.
Betalning
Hos Villa Sjövik betalar du enkelt, tryggt och säkert med kort via Stripe som säker betalningslösning. Stripe är certifierat enligt högsta säkerhetsstandarder (PCI-DSS) och ansvarar för alla betalningstransaktioner som görs på vår webbplats.
Returer och Återbetalningar
Vi erbjuder 14 dagars returrätt. Om du vill returnera en vara, kontakta oss inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning genom att skicka ett e-postmeddelande till kontakt@villasjovik.se. Den keramiska produkten måste vara i samma skick som du mottog den – oanvänd, oskadad och i originalförpackningen.
Om din retur accepteras, får du vidare instruktioner om vart du ska skicka produkten. Observera att du själv står för returkostnaden, och Villa Sjövik tar inte ansvar för skadade eller förlorade returer. Vi rekommenderar att du skickar returen med spårbar frakt och meddelar oss spårningsnumret. När vi har mottagit och godkänt returen kommer din återbetalning att göras till samma betalningsmetod som du använde vid köpet.
Reklamation
Vi kontrollerar alla varor innan de skickas men skulle varan ändå vara skadad eller om du har fått fel vara/fel antal så kontakta oss direkt via mail (kontakt@villasjovik.se) så rättar vi självklart till detta på ett enkelt vis.
Uppge ditt ordernummer, anledning till reklamationen samt bifoga bild, på varan du önskar reklamera eller på eventuellt skadat emballaget.
Observera att du inte ska slänga varken skadat gods eller emballage om du har en reklamation. Detta pga att fraktbolagen ofta kräver in såväl bilder på emballage och gods vid transportskador.
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ombudet som ska göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Därefter kontaktar du mig via mail (kontakt@villasjovik.se).
Vid retur av en reklamerad vara står Villa Sjövik givetvis för frakten och eventuell ersättningsleverans av en ny vara. Varan ska återsändas väl emballerad och i sin orginalförpackning.
Felaktigheter och skador skall anmälas till Villa Sjövik via mail inom 5 dagar.
Force Majeure
Villa Sjövik kan inte hållas ansvarigt för förseningar eller uteblivna leveranser som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, strejker, pandemier eller andra force majeure-händelser. Vi kommer att informera dig så snart som möjligt om en sådan situation skulle uppstå och meddela dig om eventuella förseningar.
Ansvarsbegränsning
Villa Sjövik ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå till följd av din användning av produkterna. Vårt ansvar är begränsat till den totala summan av din beställning, inklusive fraktkostnader. Vi ansvarar inte för förluster eller skador som uppstår på grund av felaktig användning av våra produkter.
Gällande Lag och Tvistelösning
Dessa villkor styrs av svensk lag. Eventuella tvister som uppstår med anledning av dessa villkor ska i första hand lösas genom förhandling mellan parterna. Om en överenskommelse inte kan nås ska tvisten avgöras i svensk domstol.
Övrigt
På vissa bilder finns flera produkter med, om inget annat anges säljs alla produkter alltid styckevis.
Ibland kan det vara svårt att återge exakt färg på en bild, detta kan bero på ljus, fototillfälle eller datorns inställningar. Angivna storlekar är ungefärliga. Storlekarna kan skilja sig mellan olika produkter då flera av produkterna är tillverkade för hand. Det kan även förekomma skiftningar i färg på produkter gjorda för hand eller då många av artiklarna har ett utseende med en rustik finish.
Samtliga bilder i webshopen får aldrig lånas eller användas utan mitt godkännande p.g.a. lagen om upphovsrätt.
Miljö
Villa Sjövik tänker på miljön och återanvänder därför kartonger och emballage i största möjliga mån. Detta innebär att du som kund inte alltid får nya kartonger samt emballage med din leverans. Orderbekräftelsen skickas endast ut som e-post & ligger inte med i paketet.
Bolagsinformation
Villa Sjövik är godkänt för F-skatt och följer svensk lagstiftning